Mistrz Gry - 2010-08-08 23:59:44

NAZWA:

Nazwa yakuza wywodzi się z hazardu, konkretnie z gry w trzy karty, popularnej już wśród średniowiecznych japońskich rzezimieszków. Każdy z graczy wyciągał trzy karty, których wartość nie powinna przekraczać 19, liczby dającej zwycięstwo. Jeśli się wyciągnęło na przykład 8 - ya, 9 - ku, i 3 - za, przekraczając 19, to takie trzy karty stawały się bezużyteczne - yakuza. Z czasem zaczęto tak nazywać ludzi stojących poza prawem.

STRUKTURA:

1. Boss - tradycyjnie nazywany Oyabun lub Kumichō, osoba podejmująca wszystkie kluczowe decyzje w rodzinie, wydająca autoryzację co do przyjmowania ('mianowania') nowych członków oraz popełniania nowych morderstw. Zazwyczaj dostaje połowę pieniędzy ze wszystkich nielegalnych operacji prowadzonych przez resztę administracji rodziny.

2. Saiko Komon - zastępca i prawa ręka Oyabuna, zazwyczaj przekazująca jego rozkazy w dół hierarchii (taki pan sekretarz). Czasami Saiko komon mają swoje własne ekipy, którymi zarządzają.

3. Wakagashira - główny doradca Oyabuna (jego powiedzmy pierwszy oficer), osoba szanowana w rodzinie, której zdanie zawsze się liczy. Oprócz tradycyjnej funkcji, Wakagashira figurują jako dobrzy 'zarabiacze' dla rodziny, najczęściej prowadzących nielegalne działalności obejmujące defraudację związków zawodowych, handel narkotykami, bookmaking oraz prowadzenie nielegalnych kasyn. Podobnie jak Saiko Komon mają własne ekipy, którymi zarządzają.

4. Shateigashira -  w dzisiejszych czasach nazywani kapitanami, Shateigashira spełniają funkcję podobną do wojskowej. Prowadzą 'brygadę', 'ekipę' lub też 'załogę' składającą się z 'mianowanych' członków rodziny oraz wielu współpracowników. Każdy kapitan musi przekazywać kawałek dochodów swojej mini-frakcji wyżej. Pieniądze są zazwyczaj generowane z typowo ulicznych zajęć, takich jak: hazard (bookmaking, nielegalne loterie i kasyna), prostytucja, handel narkotykami w różnej skali, wymuszenia, włamania, obrót kradzionym towarem, rabunki czy lichwa. Niektórzy Shateigashira są zdolni poprowadzić bardziej wyszukane, nielegalne operacje o dużo większym zakresie.

5. Mianowany - inaczej żołnierz, czyli oficjalny członek Yakuzy objęty protektariatem swojej organizacji. W zależności od wieku, doświadczenia oraz wpływów, mianowani zajmują się różnymi rzeczami, najczęściej 'ulicznymi sprawami'. Zgodnie z tradycją, tylko osoba, w której żyłach płynie czysta, japońska krew może zostać zaprzysiężonym członkiem Yakuzy.

6. Współpracownik - ludzie pracujący dla rodziny w różnoraki sposób. Mogą być to zarówno partnerzy kogoś z Panelu Administracyjnego rodziny, informatorzy, drobni złodzieje, prostytutki, skorumpowani stróże prawa, dilerzy narkotykowi, włamywacze czy po prostu regularni członkowie załóg tzw. mięcho armatnie.

KODEKS:

1. "Zasada milczenia i wierności" - wszystko związane z yakuzą, zostaje w yakuzie.  Członkowie mafii są zobowiązani do zachowania tajemnicy o sprawach rodziny przed nie związanymi z yakuzą śmiertelnikami.

2. "Zasada czystości krwi" - jedynie japończycy czystej krwi mogą zostać pełnoprawnymi członkami yakuzy. (Tak naprawdę jeśli ktoś gra postacia nie z japonii musi sobie stworzyc historie, dlaczego pozwolono mu byc w yakuzie, np. wspolpraca miedzynarodowa. pamietajcie, ze w korei dziala kangpa a w chinach triada :) )

3. "Zasada oko za oko" - jeśli członek waszej "Rodziny" zostanie zabity przez kogoś z wewnątrz yakuzy nie możecie się na nim mścić (no chyba, że dostaniecie na to zezwolenie Oyabuna)

4. "Zakaz walk pomiędzy członkami "Rodziny" " - od walk na pięści po walki na noże. Jeśli Oyabun się dowie, że coś takiego miało miejsce to będziecie musieli się liczyć z konsekwencjami (z utratą paluszków włącznie, ale o tym poniżej).

5. "Zasada daniny" - Każdego miesiąca; każdy członek musi odpalić swojemu bossowi część doli (oddajecie mu kasę nawet z drobnych, pobocznych, nie związanych z mafią, robótek).

6. "Zasada wierności" - nie ma szturchania nie swoich żon, dziewczyn, czy chłopaków po kątach. Prowadzi to do niepotrzebnych fermentów wewnątrz klanu.

7. "Zasada No RED COLOR" - członkowie mafii nie mogą nosić ubrań w kolorze czerwonym lub zawierających kolor czerwony. Kolor ten uznawany jest za zbyt rzucający się w oczy (a chodzi nam o to żeby nie rzucać się za bardzo w oczy policji, right?). W razie jakiejś zadymy trudniej ocenić czyjeś obrażenia dlatego teź ten kolor uznawany jest za kłopotliwy. Czerwony uznawany jest za kolor 'szczurów', czyli informatorów.


WYGLĄD I INNE:

Ponad 40 proc. gangsterów pozbawionych jest jednego lub więcej palców.
Yubitsume jest formą odpokutowania winy lub przeprosin. Za pierwsze przewinienie obcina się sam czubek małego palca, lewej ręki. Ocięty kawałek jest ofiarowywany bossowi. Czasem zdarza się, że Shateigashira w ramach odkupienia u Oyabuna okalecza się żeby ocalić swojego podwładnego przed poważnieszą karą.

Z tłumu wyróżnia ich ubiór. Kiedy pokazują się publicznie, czyli "pracują", noszą przeważnie czarne garnitury i koszule, białe krawaty oraz ciemne okulary. Z czasem koszule stały się białe, a krawaty czarne. W klapie marynarki noszą odznaki swoich gangów. Mówią o sobie, że są potomkami samurajów, stróżami dawnych tradycji. Na gangsterskie ceremonie zakładają wspaniałe kimona i kultywują rzadkie już obrzędy. Kreują się na bohaterów narodowych, którzy nie schodzą z "drogi rycerskiego zachowania i patriotyzmu". Zdaniem szefa Inagawa-kai, jednego z największych syndykatów zbrodni w Japonii, mafia japońska różni się od amerykańskiej poczuciem giri (obowiązku) i ninjo (rycerskości).

www.sf6zakonbialegolotosu.pun.pl www.ggczat.pun.pl www.tgr.pun.pl www.roznezwierzaki.pun.pl www.spamerka.pun.pl